söndag 30 september 2018

ETT JULKORT I VITT, SVART OCH SILVER

Här är ett relativt rent och enkelt kort, även om det innehåller en hel del detaljer, som jag tänkte berätta om nu :).

Den underbara vinter-scen-stämpeln hittar du i ett stämpelset från Tim Holtz, Scribble Woodland, som även innehåller en skissad ren, en kvist, tre snöflingor och några engelska jultexter; We wish you a merry Christimas, 'tis the season, Wishing you peace & joy, fa-la-la-la-la, It's a wonderful life, I'm dreaming of a white Christmas). Mycket för pengarna, alltså :).





Kortvikningen kallas för Upright z-fold card (lodrätt z-vikt kort), och det är nog min favoritvikning, i o m att den är lätt att göra och för att den håller kortet upprätt, tack vare sitt inbyggda staffli :).


Så här ser kortet ut framifrån.


Jag har stansat ut kvadraterna med stansmallar från Gummiapan; Pierced squares och Scalloped squares.
Här är även en länk till alla stansmallar från Gummiapan.

Och den underbara god jul-stansmallen kommer också från Gummiapan. Här har jag stansat ut det ur svart mossgummi. Vid närmare eftertanke, hade det nog kunnat bli riktigt snyggt med silverglittermossgummi :).


Julkramstämpeln, finns i ett stämpelset från InkyWings, med massor av fina jultexter; God jul.
Jag har stansat ut den smala rektangeln, med en stansmall från setet Stitched rectangles, från Gummiapan.


Den fina topp-bården hittar du i ett set med fler kantsansmallar från Gummiapan; Landskapsbårder.
Jag har även gjort en flärp, med en rektangelstansmall från Gummiapan; Stitched rectangles.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar