torsdag 20 december 2018

EN TAG MED EN TUFF UGGLA (tuffe Uffe)

Jag fick syn på en fräck uggledekoration på facebook. Jag blev störtförtjust i den, i och med att den har så mycket ATTITYD. Jag kallar den för Tuffe Uffe :).



Pernilla Nilsson (Pappa Pellerins dotter) var en annan tjej, som kom att gilla den så pass mycket att hon tecknade av den och gjorde den till en digital bild :). Tusen tack för den, Pernilla :).

 

Här är mitt första alster med tuffingen :). Jag gick tillbaka till mina pysselrötter och gjorde en tag.

Jag skrev ut den på kopieringspapper med en färglaserskrivare. Jag färglade figuren med Spectrum Noirpennor och det ser ut som att det funkar fint att kombinera papperet med alkoholbaserade tuschpennor. Jag är dock inte typen som färglägger massor på ett och samma ställe, så det kanske bidrog till det hela :).

Texten (Ser det ut som att jag tackar nej till kladdkaka?) kommer från ett stämpelset från InkyWings, vid namn Snorkigt 2. Ta gärna en titt på hela stämpelsetet, för det finns flera roliga uttryck i den.


Jag stansade ut en stor tag (large old tag) med en stansmall från Gummiapan, ur två mönsterpapper från Maja Designs pappersblock Christmas Season.
Grenen som ugglan står på, är utstansad med en tjock stansmall från Tim Holtz (Branches).
Jag har stansat ut den ur wellkartong. Denna gång hade jag kartongen åt fel håll och fick därmed lite gratis textur, tack vare texten som fanns på baksidan.


Jag stansade även ut en stor tag, med en stansmall från CreaLies. Jag stansade först ut den ur ett ark med kork och sedan ur 300-grams-akvarellpapper, för ökad stadga.

1 kommentar:

  1. Ooooo toksnygg tag! Snyggt färglagd cooling ����️❤️��️

    SvaraRadera