fredag 14 december 2018

2 ST JULKORT - SNÖGUBBE OCH UGGLA

Här är två julkort med samma grund men med olika slututförande...

Jag har jobbat in VersaMark genom en schablon med små hål (snowflakes från Marianne Design) och sedan hällt på vitt embossingpulver. Jag har smält pulvret med en embossingfön  Heat it tool - Ranger.
Därefter har jag förberett papperen för väta med en vattensprayflaska (Distress sprayer från Tim Holtz / Ranger) och sedan sprayat på med olika nyanser av blå Distress spray stain (tumbled glass och bl a weathered wood) från Tim Holtz.
Jag har även sotat kanterna med ett infärgningstyg och Faded jeans Distress oxide ink



Snögubbestämpeln kommer från Stamping Bella och heter Oddball snowman. Jag har färglagt figuren med akvarellfärger. Jag har nyttjat en pensel med en vattenbehållare.


Jag har lekt lite med textur under "gubben", för att skapa höjd.
Jag har stansat ut den fina ramen ur vitt papper, med en tjock stansmall från Tim Holtz / Sizzix (Ornate frame 2). Jag har limmat fast små bitar av mattunderlägg under ramen, för att höja den från bakgrunden.
Jag har även snurrat till lite sisalspröt och limmat fast under snögubben.
Det röda god jul-uttrycket har jag stansat ut ur rött mossgummi, med en stansmall från Gummiapan.


Här är ett kort med en uggla från Gummiapan (ugglekit) som sitter på en utstansad gren, som jag har stansat ut ur wellpappkartong, med en tjock stansmall från Tim Holtz / Sizzix (Branches).

Jag har stansat ut orden god jul, ur vitt mossgummi, med en stansmall från Yvonne Creations (Lovely alphabet).
Jag har limmat fast bokstäverna med glossy accents-lim, från Ranger.


Jag har smetat på lite snö, med lite texturpasta från Nellie Snellen (Structure paste). Jag hade detta verktyg till min hjälp. Die cleaning tool från Nellie Snellen. Jag använde det motsatta änden till nåländen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar