söndag 2 december 2018

TRO PÅ DIG SJÄLV-KORT MED EN UNDERBAR KATTSTÄMPEL FRÅN CARABELLE STUDIO

Här är ett alster med en affirmation om att man ska tro på sig själv. 
Jag var på en scrapträff (Surte) i början av december och det fanns en utmaning om att göra något med temat vad man tror på.

Längre ned, finner du även en videohandledning där jag visar hur jag maskar ihop ett motiv med flera andra. 

Du hittar bilder på alla varor jag har använt längst ned i inlägget. 
Jag började med att stämpla katten (Simple elegance från Carabelle Studio) på papperet och sedan stämpla av restfärgen på en bit tunt papper (kopieringspapper går bra), för att sedan klippa ut motivet längs med konturerna. Detta använder jag sedan som en mask, för att skydda det stämplade motivet från att missfärgas av de andra stämplarna som ser ut att finnas bakom katten.
Man kan använda stick and spray (Crafter's Companion) eller t ex en limpenna (Tonic Studios) för att få en post it-lapp-liknande fästyta på papperets baksida. Limmet från limpennan måste torka innan du sätter den över motivet. Stick and spray-limmet torkar nästan omedelbart. 


Jag har stämplat med texturstämplar från Studio Light. Jag kallar dem för grunge texture stamps (det finns två olika set... Här är länken till den ena och här är länken till den andra). 
Jag har stämplat med grå stämpeldynaHickory smoke distress inkGray flannel Memento ink eller t ex Morning mist från VersaFine Clair kan vara exempel på bra färger :). 

Textstämpeln "tro på dig själv" finns i ett stämpelset från Inky Wings, vid namn Skrivmaskin. Det finns många bra citat i samma stämpelset.

Jag har stansat ut papperet med en sömkantstansmall från CreaLies. Fördelen med CreaLies stansmallar är, att de är lite större än många av de andra märkenas sömkantstansmallsset. Då kan man få fina kanter även på det "yttersta" papperet :). Det kommer varor från CreaLies till webbshopen inom kort.

Jag har även färgat in kattens fluga med röd akvarellfärg samt dekorerat det med lite Diamond stickles.


HÄR ÄR EN VIDEOHANDLEDNING, där jag visar hur jag maskar ihop ett motiv med andra motiv eller mönster.




STÄMPLARSimple elegance - Carabelle Studio (katten)
Skrivmaskin - InkyWings


 

Grunge stamps - Studio Light 

  

STÄMPELDYNOR
Gray Flannel - Memento
Morning mist - VersaFine Clair
Hickory smoke - vanlig distress ink (Tim Holtz / Ranger)
Distress oxide ink - hybriddyna med både vattenbaserat bläck och pigmentbläck - från Tim Holtz / Ranger




DIVERSE
Stick and spray - Crafter's Companion
Glue Pen - Nuvo (Tonic Studios)

  

STÄMPLINGSVERKTYG
Akrylklossar (små och extra stor) från Inkadinkado
Stamping buddy - Nellie Snellen (stämpelpress med skumgummifötter)
Stamping buddy pro - Nellie Snellen (stämplingsbok - som du kan korrigeringsstämpla med :) )


 

 

STANSMALLAR
Double stitch rectangles - CreaLies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar