fredag 7 december 2018

ETT STAFFLIKORT MED GRUMPY SQUIDGY

Här är ett stafflikort med en underbar stämpel som heter Grumpy Squidgy, från Stamping Bella.
Kortvikningen heter egentligen ett upright z-fold card, men har döpt om den till stafflikort :), bara för att det ska vara lättare att komma ihåg :). 



Jag har maskat av den trumpna tjejen för att få ett kollagestämplat mönster i gråskala bakom henne.
Jag har använt stämplar från Studio Light och stämpeldynor från både Distress oxide ink (Tim Holtz), Versafine Clair och en torr VersaFine. Jag har även använt en textstämpel från InkyWings (Min låtsaskompis säger att jag saknar fantasi), som en del av texturen...

Jag har stansat ut det vita papperet med en sömkantsstansmall från Gummiapan.
Jag har sedan mattat det med ett annat utstansat papper, med en fin vågkantstansmall från CreaLies.


Jag har nyttjat ett akvarellpapper för att göra kortbasen. Jag skar till en 5½*5½ tum bred remsa, som jag sedan bigade på 7", för att få plats med både toppbård och huvudalstret. Den fina toppen har jag stansat ut med en stansmall från Marianne Design.
Och när papperet fortfarande var kvar i stansmallen, så passade jag på att pensla in rosa distress-stämpelfärg med en blending brush från Tim Holtz.

Jag har monterat det vita papperet på både ett annat vitt papper och en bit vit mossgummi (dekorgummi, skumgummi), för att få en distans från den rosa bakgrunden.


STÄMPLAR:
Grumpy Squidgy från Stamping Bella
You were born with... från Studio Light
Poker face... från Studio Light
Grunge texture stamps... från Studio Light
Grunge texture stamps... från Studio Light
Snorkigt 2... från InkyWings
<

 

 

 


STANSMALLAR:
kvadrat med sömkant (double stitch square) - Gummiapan
kvadrat med liten vågkant (squares with open scallop) - CreaLies
toppbård (Anja's arch border die) - Marianne Design


 

DIVERSE:
akrylklossar från Inkadinkado (set med små och ett extra stort), stickles glitterlim (diamond)


  

stämpeldynor - från VersaFine (onyx black, nocturne, och Distress oxide ink (hickroy smoke)


   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar