torsdag 27 september 2018

EN MIXED MEDIA-TAVLA OM DRÖMMAR MED EN UGGLA

Jag har gjort en mixed media-tavla om drömmar, med en ugglestansmall (ornate owl) från Tim Holtz.



BAKGRUND
  • Tissue tape - rispapperstejp
  • Vit gesso från Finnabair, som jag strök på med en silikonpensel (som är lätt att göra ren med t ex en våtservett)
  • Schabloner från Tim HoltzFlourish, Honeycomb, tillsammans med pensel och svart stämpelfärg från VersaFine Clair
  • Brun impasto-akrylfärg från Finnabair, tillsammans med Travelers-schablon från Tim Holtz
  • Texturpasta från Finnabair, tillsammans med Tracks-schablon från Tim Holtz
  • Embellishment mousse från Nuvo Tonic Studios + Dot fade-schablon från Tim Holtz
  • Brushopulver (turkos) + vatten
  • Shabby white Fran-tage embossing powder från Stampendous
  • Stars and dots-stämpel från Gummiapan
  • Ledger script-stämpel från Tim Holtz

Jag hittade en superfin inspirationskälla i Emma Williams, när jag såg hennes fina tavla. Jag har valt att följa hennes recept, i mångt och mycket, men med egna produkter, som du även finner i min webbshop, Sari's stamping studio :).




UTSTANSAT
 - mestadels mossgummi
Tim Holtz: Decorative Owl, Dreams-ordet ((ur stansmallssetet Pondering words - som innehåller en massa fina ord) som jag har stansat ut ur både infärgat papper med embellishment mousse (cosmic brown) och ur mossgummi)),
Gummiapan: Små kvistar, Grankvist, Smal grankvist (kvistarna är till viss del infärgade med grön versafine clair-dyna), Doodled square (utstansad som en dubbelt så lång ram - samt infärgad med Embellishment mousse från Nuvo Tonic Studios),
Nellie Snellen: Cogwheels 


Här ser du hur fint embellishment-moussen och stämpeldynefärgerna lägger sig på mossgummikugghjulen, för att bryta av mot den bruna färgen.


Jag tycker att det blev riktigt läckert med både svarta (glittriga), gröna och bruna kvistar :).



Här ser du hur Flourish-schablonavtrycket smyger sig fram, i bakgrunden.
Den tar inte över... Den bara finns där :).



Uttrycket "Tro på dig själv", finns - tillsammans med många andra käcka uttryck, i stämpelsetet Skrivmaskin från Inky Wings.
Jag har stämplat det på en utstansad avlång rektangel (stitched rectangles), från Gummiapan.


ANDRA DEKORATIONER
I bilden nedan, ser du även att jag har dekorerat med trädstam-stämplar från KaiserCraft (Mountain air) + olika bruna nyanser (VersaMagic, VersaFine Clair).


2 kommentarer:

  1. wow vilken härlig tavla!! måste våga mig på det här med mixed media...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för en fin kommentar :)...
      Ja, våga på du :)...
      Om du inte bor för långt bort, kan jag fixa en kurs i det :)...

      Radera