lördag 29 september 2018

FRIGHTENING FACES FRÅN TIM HOLTZ - ART JOURNAL-SIDA MED HALLOWEENTEMA

Här är ett upplägg i min art journal, denna gång med halloweentema.



Jag har färgat in bakgrunden med stämpeldynefärg från VersaFine Clair:
Purple delightMonarch (kommer i oktober till Sari's stamping studio), ParadiseWarm breeze och Blue Belle (kommer i oktober till webbshopen).
Jag har jobbat in färgen om vartannat med infärgningsverktygpenslar och direkt från dynan, för att få till en mörk och mättad bakgrund.

 

Jag har därefter stansat ut några ansikten från stansmallssetet Frightening faces från Tim Holtz/Sizzix och de underbara stjärnswirlarna från setet Swirling stars - från Tim Holtz/Sizzix.
 

Jag har därefter spätt lite vit akrylfärg (Shawow white impasto acrylic paint från Finnabair) med vatten och skvätt dit droppar från en pensel samt stansat ut ordet boo från ett set med shadow-ord med halloweentema från Tim Holtz/Sizzix.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar