måndag 24 september 2018

ETT GRATTISKORT MED STÄMPLAR OCH STANSMALLAR FRÅN GUMMIAPAN

Här är ett grattiskort, som jag har gjort med många av Gummiapans härliga varor (stämplar och stansmallar (dies)). 

Jag började med att stämpla den tokroliga figuren Robin på ett akvarellpapper.
Jag stämplade av restfärgen på ett kopieringspapper och klippte sedan ut motivet - längs med kanten, för att få en mask. Jag sprayade på re mount-spray, för att få en post it-lapp-liknande klisterbakgrund. Jag lade på masken och stämplade sedan den andra figurstämpeln, lite ovanför Robin-figuren.
Här hittar du fler motivstämplar - med olika teman. 

Jag har färglagt figurstämpeln Theo, med vattenpensel och färg från distressdynor. 

De blå pappersbitarna är utstansade med stansmallar ur Gummiapans Old-serie (old paper och old tags). Den stora blå pappersbiten har också fått lite söm-prägling, med hjälp av en stansmall ur Stitched pattern


Jag har stansat ut grattisordet ur orange mossgummi. Det vita papperet är utstansat med Double stitch squares.


Här ser du att jag har färglagt en del av mössan, med Apple green - Nuvo Crystal drops.
Denna produkt är tänkt att användas till t ex halvpärlor och att göra egna dekorationer med. Jag testade att "måla" med det, för att få lite textur på mössan. 
Jag har även använt en kopparfärg på Theos hår och en grå nyans på hans skor. Jag har även duttat dit tre droppar, ur orange kristalldroppar.


Den tokrolige Robin, har också fått lite kristalldroppar på tänderna.

Jag har stansat ut två tags, ur blått respektive vitt papper och därefter stämplat texten:
åldern spelar bara roll om du råkar vara en ost.


 

 



 

 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar