fredag 14 september 2018

KOLLAGESTÄMPLAT JULKORT

Nu har jag blandat ihop julstämplar från flera företag i ett och samma kollagestämplade, specialvikta kort (upright z-fold card (lodrätt z-vikt korto), som ju är min absoluta favorit bland specialvikta kort :).


Barrkvisten i höger överhörn, har jag stämplat dit med 2 st av stämplarna i lager på lager-stämpelsetet Christmas corner från Nellie Snellen.
Det är lätt att matcha ihop de olika delarna, som med fördel kan stämplas i olika färger, så att man kan få barren gröna, bären röda o s v. 
Det finns två andra set med samma tema... En bård och en krans

 



Barrkvisten med bär, i vänster överhörn, hittar du i stämpelsetet Scribble woodland från Tim Holtz. Jag tyckte att den matchade bra med snögubbestämpeln nedan, i o m att de är ritade på ungefär samma sätt... De är, så att säga, inte solida...



Jag har också stämplat dit tre snöflingor, i olika storlekar (liten, mellanstor och stor), från Gummiapan.

  



Den söta snögubben med haren i höger nederhörn, kommer från Nellie Snellen.

Det finns några fler snögubbestämplar att kika på...

  

 

Textstämplarna kommer från Inky Wings (God Jul) och Gummiapan (En liten julhälsning).
Inky Wings har ett underbart stämpelset med många jultexter, som är värt att spana in :).

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar