måndag 29 juli 2019

ART JOURNAL-SIDA MED KONSTNÄRLIGT TEMA - RUBBER DANCE STAMPS

Jag har gjort en, rätt så enkel, art journal-sida med konstnärligt tema, med hjälp av ett stämpelset från Rubber dance stamps (Artist plate).
Jag började med att jobba in en ljus bakgrund med utsmetad gul akrylfärg på gel-platta. Jag använde en gummiroller (brayer) för att få det så tunt som möjligt. Jag gjorde samma sak med grön färg. Därefter jobbade jag in grön färg genom en swirlschablon från Nellie Snellen med blender-borste från Picket fence studios.



Jag har stämplat upp de flesta motiv med svart stämpeldyna (versafine) på akvarellpapper och klippt ut dem separat. Den orange färgpaletten är stämplad med en orange versafine clair-dyna (Summertime). Kolla gärna in de andra dynorna från Versafine Clair. De är rika på färg och ger riktigt fina avtryck :).
Penslarna är halva - i stämpelsetet, men jag har monterat ihop de olika delarna så att de ser ut som långa penslar :). Jag använde en bit grön washitejp, som du kan se sticka upp bakom färgpaletten :). Det bidrar med lite extra textur.

 

Jag har monterat några med 3D-kuddar, för att få lite mer intresse i kompositionen.


Även texterna finns med i samma stämpelset:
follow your art
free yourself
make art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar