måndag 15 juli 2019

EN TOKROLIG HUNDSTÄMPEL + HEXAGONVALLMO FRÅN AALL & CREATE (hexagon poppy och hund)

Jag blev som ett barn på julafton, när jag fick lägga vantarna på de underbara stämplarna från Aall & Create :). Jag började med att skapa en gul cirkel på papperet, med hjälp av en mixed media plate från Nellie Snellen.
Jag duttade på gul stämpeldynefärg från Versafine Clair och smetade ut färgen med en gummiroller (brayer).
Därefter plockade jag bort lite färg, med gummirollern - över en schablon - för att sedan stämpla restfärgen på papperet.
I nästa steg smetade jag ut orange distress ink på en schablon och sprayade därefter med vatten på schablonen, för att få den att fungera som en "stämpel", när jag tryckte av färgen från "negativet".


Därefter stämplade jag med den underbara Hexagonal poppy stem-stämpeln och färglade sedan vallmoblomman med röda toner av distress ink.

Jag stämplade upp den roliga hunden (furry friends), klippte ut och färglade med bruna toner av distress ink.

Jag letade därefter upp några "stök- och textstämplar" att fylla ut papperet med. För att skapa stöket runt om på papperet, har jag nyttjat stämplar från både Aall & Create och Rubber dance stamps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar