söndag 14 juli 2019

GEL PLATE-BAKGRUND OCH VALLMOBLOMMA FRÅN AALL & CREATE

Här har jag skapat en flerfärgad bakgrund med hjälp av en gel plate, akrylfärger från Dina Wakley, en gummiroller (brayer) och några schabloner från Nellie Snellen.


Jag har därefter stämplat blomman på papperet (Spirited botanicals från Aall & Create) och därefter stämplat motivet en gång till på 300-grams akvarellpapper från Crafter's Companion. Jag har färglagt blommorna med distress ink och klippt ut dem separat. Jag målade stjälkarna med grön distress ink och limmade sedan fast blommorna på papperet.

För att få till en ram runt papperet, har jag nyttjat några olika stämpelset från Aall & Create:
Hope #200 (Be the change that makes the difference, Believe in yourself, Begin with small steps, Make a difference, Imagine)

Stand out #44 (snirkelkant, Deep in the roots all flowers keep the light)

"Light bulb" #23 (halvhjärta med text)

Circle around #126 (cirklar)

 

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar