söndag 7 juli 2019

ETT, NÄSTAN, HELVITT JULKORT MED SNÖFLINGESTANSMALL FRÅN SIZZIX OCH STÄMPEL FRÅN NELLIE SNELLEN

Här är ett, rätt så enkelt kort, med en specialvikning som kallas för Upright Z-fold card (lodrätt z-vikt kort).



Jag har nyttjat den fantastiska stansmallen Card Wrap Snowflake från Sizzix för att få en snygg överdel på kortet.



För att stansmallen inte ska kapa av papperet har jag satt den översta skärplattan bara på delen där jag vill stansa ut. Jag lade även på ett extra papper för att öka trycket mellan valsarna. Då gick det fint att plocka ut alla småbitar från snöflingan. 



Därefter har jag stämplat stugstämpeln (landscape with cottage) från Nellie Snellen på ett vitt papper med hjälp av stämplingsverktyget Precision Press + från We R Memory Keepers. Det var lekande lätt, även om motivet har många smådetaljer :).

 


Här är en avslutande bild på det uppstämplade motivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar