fredag 12 juli 2019

SCHABLONER, TEXTURSTÄMPLAR OCH KATTSTÄMPEL

Här är en art journalsida med både schabloner, stämpelfärg och texturstämplar, tillsammans med en finfin kattstämpel från Carabelle Studio



Jag har använt mig av schabloner från Tim Holtz, tillsammans med gröna nyanser av distress ink.
plus, ringer, tracks


Jag har därefter stämplat med avlångt siffermönster, plustecken, pilspetsar, rutmönster och texter med grön och svart stämpelfärg.
Grunge texture 340 - Studio Light, Henriette's mixed media elements - Marianne Design, Captured - 49 and Market, Henriette's art mixed media - Marianne Design
Svart stämpeldyna - Versafine - Onyx Black.

Katten från Carabelle Studio (Cat angel) är stämplad på ett slätt papper (inte akvarellpapper), vilket gav detta resultat med distress ink utspätt med vatten. De blå, orange och lila färgerna fastnade på papperet innan jag hann få iväg det över hela ytan. Jag har tryckt ut färg från små distressdynor på akrylklossar (Inkadinkado) och därefter plockat upp färgen med en pensel med vattenbehållare (Koi waterbrush).




Citatet "Go where your heart takes you", kommer från ett häfte med många citat från Tim Holtz. Det finns flera häften att välja bland. Small talk, Small talk snarky, Big talk snarky, Quotations metal stickers,


Jag har använt mig av en svart penna med fin spets (Uni Posca), för att rita en svart ram runt citatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar