måndag 1 juli 2019

ART JOURNALSIDA MED BANDANASTÄMPLING

Här är en färgglad sida i min konstjournal (creative art journal), från Dylusions. Jag tror att tekniken kan kallas för bandanastämpling/bandanatekniken, i o m man har vita streck runt de svartstämplade motiven - likt på de där små scarfsen som man hade runt halsen på 1980-talet :).

Jag har gått loss med mixed mediastämplarna från Marianne Design, svart stämpeldyna och vit penna från Uni Posca eller Dylusions (tänk på att du måste hålla pennan upprätt när du jobbar med Dylusionspennorna).


Jag har färgat in bakgrunden med Dina Wakley små akrylfärger och en silikonpensel från Finnabair.



Här är några stämpelset från Marianne Design, som lämpar sig alldeles utmärkt för den här tekniken:

Doodle circles / Doodle stripes / Dots / Henriettes mixed media-stämplar (2 olika set)
Det är kul att nyttja cirklar, plustecken, pilspetsar, texturcirklar m m för att skapa mönster. 



Man kan givetvis göra en färgglad bakgrund med andra akrylfärger, sprayfärger, eller stämpeldynor från t ex från Tim Holtz distress ink eller distress oxide ink och infärgningsverktyg, som jag har gjort här, för några år sedan. En tag, med bandanateknik.

Det viktiga är att låta färgen torka helt, innan man går över det med vit penna. Om papperet är lätt fuktat, kan det förstöra pennspetsen.


Här har du tips på några olika stämplar att göra kollagestämplade mönsterpapper med. Det finns många fina stämpelset att välja bland, från företag som:
Carabelle Studio 
Studio Light
CreaLies
Marianne Design
Gummiapan
Whimsy Stamps
Rubber dance stamps
Tim Holtz

Avslutningsvis har jag limmat fast några citatstickers från Tim Holtz (small talk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar