tisdag 30 juli 2019

SCRAPBOOKLAYOUT MED STÄMPLAR FRÅN AALL & CREATE

I've made, a pretty simple, scrapbook layout about my dear friend C, who passed away last year. She really made our everyday tasks to fun adventures.

Här är en rätt så enkel scraplayout om min kära vän C, som tyvärr gick bort för knappt ett år sedan.
Hon berikade mitt liv bl a genom att göra våra vardagliga uppgifter till härliga äventyr. 

I took the opportunity to remember her a little extra with this layout, with the lovely stamps from Aall & Create.

I started drawing a rectangle, in order to give me some guide lines to stamp on.

Jag passar på att minnas henne lite extra, genom denna layout, där stämplarna från Aall & Create (seten #195 och #198) är i fokus.

Jag började med att rita en rektangel, på måfå, för att ha något att gå efter vid stämplingen. Jag har maskat av några av motiven, för att kunna få plats med alla stämplar.


I also added a bit of texture, with a small stamp from stamp set #198.

Här ser du hur ramen ser ut. Jag har även lagt till lite textur, med en liten stämpel från stämpelset #198. 


Before I knew what photo to use, I coloured the flowers in soft, pastelly colours. I had a piece of paper for reference, just to see what it would look like with a photo among the flowers.

Jag färglade blommorna med ljusa färger, innan jag ens visste vilket foto jag skulle använda :). Det visade sig bli riktigt bra, med de pastelliga akvarellfärgerna. Papperet är ett slätt cardstock, inte alls gjort för akvarellfärgläggning, varför jag har målat på tunna lager med färg.



I've cut the flowers partially with a knife - in order to create some photo corners for the photo to rest in.

Jag har sedan skurit ut blommorna med skalpell på olika ställen, för att få "fotohörn" att placera fotot under :).



I've added one bit of text alongside the photos, just to fill out the gap.

Jag satte även en bit text på vardera sidan av fotot, för att fylla ut tomrummet.


I used the computer to write a lot of text and cut it to thin strips. I glued them to the paper.

Jag har skrivit texten datorn och skurit smala remsor som jag har klistrat fast längs papperets kanter.


I really like this layout, just because it combines C's love for flowers and my passion for cog wheels :).

Jag tycker mycket om den här layouten, bl a för att den kombinerar C's kärlek till blommor och min passion för kugghjul :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar