lördag 20 juli 2019

BLOMSCHABLON FRÅN AALL & CREATE I FOKUS PÅ HANDGJORT KORT

Här är ett relativt enkelt kort, med blommor i fokus (schablon från Aall & Create).



Jag har färgat in papperet med blender-borstar och distress oxide ink genom en blombuketts-schablon  (#73 Bouquet) från Aall & Create. Jag har därefter ritat med svart penna längs konturerna, för att ge blomman lite mer liv och en känsla av att jag har stämplat dit motivet. 


Kortvikningen kallas för lodrätt z-vikt kort (upright z-fold card).


Jag har duttat ut glossy accents på blommorna, för att ge det lite mer karaktär :).
Till höger i bild, kan du även se vilken härlig höjd mossgummit och glitterpapperet ger till det, annars, platta kortet.


Jag provade mig fram med ordstansmall (kram - från Gummiapan) och mossgummi i olika färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar